Labd_Pals-svi-verzekering

We raakten aan de praat en Jasper vertelde mij dat hij ongeveer een jaar geleden een verkeersongeval had meegemaakt. Hij reed op een avond terug naar huis, verloor de macht over het stuur en knalde tegen een boom. Als gevolg van dit ongeval liep hij dusdanig letsel op aan zijn rechterbeen dat deze uiteindelijk gedeeltelijk geamputeerd moest worden. Afgezien van het lichamelijk letsel kreeg hij ook psychische klachten. Hij is volledig arbeidsongeschikt geraakt voor zijn huidige werk.

Omdat hij het ongeval zelf had veroorzaakt dacht Jasper - en ook zijn familie - dat hij geen recht had op schadevergoeding voor het letsel dat hij had opgelopen. Maar tijdens ons gesprek bleek dat Jasper wel een zogenaamde schadeverzekering voor inzittenden (afgekort SVI) had afgesloten. Voor iedereen die net als Jasper niet wist wat hij heeft aan zijn SVI-verzekering: wanneer je zelf een auto-ongeluk hebt veroorzaakt en je loopt daarbij letsel op, dan kun je alle schadeposten claimen bij de verzekeraar waar je de SVI-verzekering hebt afgesloten. Alle kosten die je voor het verkeersongeval nog niet had, komen in aanmerking.

In het geval van Jasper is dit onder andere inkomensschade: hij kan zijn werk niet meer uitoefenen. Maar ook de kosten voor een hondenuitlaatservice omdat hij zijn hond na het ongeval niet kon uitlaten. Naast alle materiele kosten kan hij ook immateriƫle kosten (smartengeld) claimen voor het leed dat hij heeft meegemaakt door het ongeval.

Verder worden ook kosten voor rechtshulp meeverzekerd bij de SVI-verzekering. Je kunt dus kosteloos een letselschadejurist inschakelen die voor jou je letselschade gaat claimen bij de SVI-

verzekeraar.

Zo gezegd zo gedaan. De zaak van Jasper is door Pals Letselschade in behandeling genomen. Nadat zijn schadeposten werden vergoed, is er een arbeidsdeskundige ingeschakeld die hem zal begeleiden naar passend werk. Ook zal een herstelcoach Jasper helpen om sneller te herstellen van de vervelende gebeurtenis die hij heeft meegemaakt.

Eind goed al goed is niet de juiste bewoording. Maar Jasper kan wel weer met goede moed de toekomst tegemoet.

Jill Stel, Operationeel Manager