Letselschadeadvocaat nodig?

Letselschadebureau Pals brengt de gevolgen van je letsel in kaart en helpt de schade te verhalen op de tegenpartij. We zorgen ervoor dat je op tijd een voorschot hebt om de eerste zware periode door te komen. Daarna gaan we voor een rechtvaardige vergoeding – met inbegrip van smartengeld – waarmee je kosten ook voor de lange termijn zijn gedekt. En hoewel het in de meeste gevallen niet nodig is, laten we als het moet een letselschadeadvocaat de vergoeding vorderen in de rechtbank.

  • Klanten geven ons gemiddeld een 9,1
  • Ruim 63.000 klanten kosteloos geholpen
  • Al 70 jaar bewezen succesvol
Review_Oversteken_Web.jpg

Letselschadebureau Pals behartigt de belangen van slachtoffers met letselschade. Dat doen we al 70 jaar. In onze dagelijkse praktijk komen we slachtoffers tegen die (ernstig) letsel opliepen na een verkeersongeval, bedrijfsongeval of een medische fout. Als letselschadebureau staan we je bij op juridisch, financieel en arbeidsrechtelijk gebied. Wij helpen je bij het inventariseren van de schade en met het aansprakelijk stellen van de tegenpartij.

  • 100% kosteloos juridisch advies
  • Werkzaam in alle regio’s
  • Al 70 jaar bewezen succesvol
Ontdek of je kunt claimen Bekijk onze aanpak
Carla_Herfst_Web.jpg

Soorten ongevallen

Letselschade of letsel is de lichamelijke en psychische schade als gevolg van een ongeval of andere oorzaken. In het verkeer, op de werkvloer, tijdens het sporten of klussen, door vuurwerk of als gevolg van een medische fout, kun je uiteenlopende soorten letsel oplopen. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende soorten ongevallen.

  • Bedrijfsongeval
  • Verkeersongeval
  • Medische fout
  • Overige ongevallen
Intake_Pals.jpg

Direct gratis advies van een letselschade jurist

085-0735550

(ma-vrij 08:30 - 17:30 uur)

Zo dichtbij dat we altijd bij je thuis kunnen komen

pals-logo.40aef1fba357.png

Over Pals Letselschade

Letselschadebureau Pals behartigt de belangen van slachtoffers met letselschade. Dat doen we al 70 jaar. In onze dagelijkse praktijk komen we slachtoffers tegen die (ernstig) letsel opliepen na een verkeersongeval, bedrijfsongeval of een medische fout. Als letselschadebureau staan we je bij op juridisch, financieel en arbeidsrechtelijk gebied. Maar liefst 95 procent van onze klanten ontvangt een schadevergoeding. Wij helpen je bij het inventariseren van de schade en met het aansprakelijk stellen van de tegenpartij.

Vier heldere stappen

Onze letselschadespecialist beoordeelt tijdens een intakegesprek gratis en vrijblijvend de haalbaarheid van je letselschadezaak. Het eerste gesprek is telefonisch. Blijkt dit nodig, dan volgt ook nog een gesprek bij je thuis. Er komen vragen aan bod over de omstandigheden rondom het ongeval en de aard van het letsel dat je hebt opgelopen. Maar ook zal hij of zij ingaan op je persoonlijke situatie en je medische behandeling.

Als we je zaak in behandeling krijgen, gaan we samen met jou uitgebreid informatie verzamelen. Ook gaan we de veroorzaker van je letselschade namens jou aansprakelijk stellen.

Het kan even duren voordat de tegenpartij de aansprakelijkheid erkent. Soms gaat hier wel een paar weken overheen. In de tussentijd verzamelt je letselschade-expert samen met jou de bewijsstukken om je schade te kunnen vaststellen. Dit kan gaan om informatie van de politie maar ook om medische gegevens van je huisarts, fysiotherapeut of behandelend specialisten. Met een medische machtiging zullen we informatie over je letsel opvragen bij de betreffende specialisten. Onze medisch adviseur geeft je vervolgens advies over je letsel en de gevolgen (en de toekomstige risico’s). Je hebt in het begin dus regelmatig contact met je letschade-expert.

Als er voldoende informatie en bewijsstukken zijn verzameld over je letsel, het ongeval en de kosten die je hierdoor maakt, brengt je letselschade-expert de volledige schade in kaart. Dit heet een schadestaat. Nadat je letselschade -expert dit met jou heeft besproken gaat hij hier namens jou over in onderhandeling met de tegenpartij. Vaak is dat een verzekeraar.

Onderhandelen maakt een wezenlijk deel uit van de schaderegeling. We houden jouw belangen daarbij goed in het oog en gaan voor een rechtvaardige schadevergoeding. Maar we zorgen er ook voor dat er voldoende aandacht is voor je persoonlijke situatie en je welzijn. Door het ongeval ben je in een onzekere situatie terecht gekomen en zul je een hoop vragen hebben.

Hoewel we onze uiterste best doen om van jouw letselschadezaak een succes te maken, lukt het in sommige gevallen niet om tot een positief onderhandelingsresultaat te komen. Zo kan er in je letselschadezaak onenigheid ontstaan over de aansprakelijkheid of over de hoogte van de schadevergoeding.

Als we na een bespreekregeling geen overeenstemming bereiken met de tegenpartij, bespreekt onze letselschadespecialist samen met jou het vervolgtraject. Dat kan bijvoorbeeld een alternatieve geschillenbeslechting zijn, zoals mediation. Ook kan een oordeel van de rechter worden gevraagd. Voor een oordeel van de rechter wordt een letselschade-advocaat ingeschakeld. Hieraan zijn kosten aan verbonden. Onze letselschadespecialist kan je adviseren over de mogelijkheden van alternatieve geschillenbeslechting en over de kosten van een gerechtelijke procedure.

background

Onze mensen

De mensen achter Pals Letselschade hebben een schat aan kennis en ervaring. En omdat onze vestigingen over het hele land verspreid zijn, vind je altijd wel een letselschadespecialist bij jou in de buurt. En natuurlijk zijn zij altijd bereid om bij je thuis te komen om de kansen en mogelijkheden voor je in kaart te brengen.

Bekijk onze mensen

Wat klanten over ons zeggen


"Alles werd mij steeds duidelijk uitgelegd. Werd goed geadviseerd wat ik zelf nog moest doen. Als ik niet verder wilde net onderzoeken, werd mij ook duidelijk verteld wat dat voor mij toekomst betekende. Het was een fijne steun in mijn rug!" — Petra | 7 februari 2021

"Hoor en wederhoor was heel belangrijk en heeft mij enorm geholpen bij het verwerken van het ongeval gedurende het gehele proces. Kristianne had altijd een luisterend oor, ik kon mijn verhaal doen waardoor zij mij het gevoel heeft gegeven begrepen te worden. Kristianne heeft zich goed verdiept in mijn persoonlijke situatie waarvoor ik haar zeer erkentelijk ben." — B. | 27 juli 2021

"Rust en tijd om zaken te bespreken en uit te leggen." — Jessy | 4 februari 2021