‘Elke dag is anders, maar het gaat altijd om onze meerwaarde’

Bert Heida, letselschadespecialistBert Heida, letselschadespecialist bij Pals Letselschade, is werkzaam vanuit het hoofdkantoor in Emmen. Zijn werkgebied bestrijkt een groot deel van Noord-Nederland. Dat relatief omvangrijke werkgebied zorgt er samen met de zeer uiteenlopende schadegevallen die hij behandelt voor, dat elke dag weer anders is. “Maar wat wel dagelijks terugkomt, is dat we zowel richting slachtoffers als doorverwijzers onze meerwaarde moeten waarmaken”, zegt hij.

“Natuurlijk staat het slachtoffer, iemand die bijvoorbeeld door een ongeval letselschade heeft opgelopen, centraal”, benadrukt Heida. “We proberen de belangen van zo iemand zo goed mogelijk te behartigen, doen er alles aan om een claim bij de verzekeraars gehonoreerd te krijgen. Maar aan de andere kant moeten we ook de contacten met de doorverwijzers warm houden”. Het is belangrijk voor Pals Letselschade, dat de relaties met assurantie tussenpersonen, maar ook andere verwijzers als medici, leasemaatschappijen, slachtofferhulp en de branchevereniging, optimaal blijven. “Wij willen natuurlijk graag, dat zij slachtoffers naar ons blijven doorverwijzen”, legt Heida uit.

Dus steekt de letselschadespecialist niet alleen veel tijd en moeite in het persoonlijk bezoeken en begeleiden van slachtoffers, maar gaat hij ook geregeld langs bij met name de assurantie tussenpersonen. “Kort geleden hebben wij als Pals Letselschade het Keurmerk Letselschade toegekend gekregen en dat was een goed moment om die externe relaties weer eens te bezoeken. Noem het maar acquisitie.”

Persoonlijk

Heida’s werk gebeurt dus niet alleen op kantoor, maar ook veel daarbuiten. Huisbezoek bij slachtoffers maakt daarvan een wezenlijk onderdeel uit. “De persoonlijke benadering, daarin zit echt onze meerwaarde”, is zijn overtuiging. “Om iemand werkelijk goed te kunnen helpen wil ik ‘m leren kennen en zoek ik die persoon thuis op, waar dan ook vaak de partner aanwezig is. Ik krijg dan een goed beeld van de omstandigheden en ik kan ook veel beter dan vanachter mijn bureau beoordelen hoe redelijk en kansrijk een schadeclaim is”, licht Heida toe. “Soms moet je de verwachtingen een beetje temperen en –zeker bij het eerste gesprek- niet te veel beloven. Maar je moet ook de tussenpersoon goed van de voortgang op de hoogte houden en dus ook met hem een open en persoonlijke relatie hebben.”

Redelijkheid

Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat voor het slachtoffer. “Belangrijk in mijn werk is het onderhandelen met de schaderegelaars van de verzekeringsmaatschappijen”, aldus de letselschadespecialist. “Ik wil er uiteraard zo veel mogelijk voor het slachtoffer uitslepen en moet de schaderegelaar dus zien te overtuigen van de redelijkheid van de claim. Soms is het daarvoor nodig om gezamenlijk bij het slachtoffer op bezoek te gaan. Die moeite nemen we natuurlijk graag”.

Contact

Bent u woonachtig in Drenthe, Overijssel of Flevoland? Letselschadespecialisten Bert Heida en Jan Willem Lenselink beantwoorden vrijblijvend al uw vragen over uw letselschade. Daarnaast kunnen zij u meer vertellen over de haalbaarheid van uw letselschadezaak. Neem contact op voor een telefonische afspraak of het maken van een afspraak bij u thuis.