"Een potje appelmoes opendraaien gaat nog steeds wat lastiger"

Blog_Appelmoes_Pals.jpg

Wouter nam met zijn nieuwe fiets een bocht toen opeens het stuur losliet. Met een gecompliceerde dubbele armbreuk tot gevolg.

Het was augustus 2020. Ik had net een nieuwe fiets aangeschaft. Ongeveer anderhalve maand later toen ik met een aardige vaart een bocht nam, begaf de verbinding van mijn stuur het omdat de schroeven niet goed waren aangedraaid. Toen heb ik de klap opgevangen met mijn linkerarm en die lag in een interessante hoek daarna. En met een gecompliceerde dubbele breuk.

Ik kon relatief snel in het ziekenhuis terecht voor een operatie. Ze hebben overal plaatjes aangebracht om het weer te verbinden en in de goede stand te zetten. Op zich kon ik redelijk snel weer aan het werk. Het was dan wel mijn schrijfarm maar gelukkig kun je het meeste ook wel met rechts. Verder heb ik het geluk dat ik gemeenteambtenaar ben op een ingenieursbureau waar men veel geduld had. Ik had uiteindelijk niet al te veel vertraging. Het was vooral vervelend.

Fietsenhandel

Ik ben op een gegeven moment in contact gekomen met Kristianne Meijer van Pals Letselschade. Ik vond de procedure heel prettig lopen. Ze zat er ook goed achteraan dat het met de verzekeraar goed zou komen. Dat ging weliswaar heel moeizaam maar dat lag echt aan de verzekeraar zelf. Hun schade-expert deed echt maanden over het vaststellen van de schade aan mijn fiets. Hij kon daardoor maanden niet gerepareerd worden zodat ik elke dag de bus naar mijn werk moest nemen. Dan raak je best wel gefrustreerd over. Maar verder ging het allemaal heel prettig. Kristianne hield tussendoor natuurlijk steeds de vinger aan de pols om te kijken hoe het allemaal ging.

Een hele grote fietsenhandel waar ik de fiets had gekocht werd uiteindelijk aansprakelijk gesteld. Ja, en dan wordt het natuurlijk verder door hun verzekeraar afgehandeld. Uiteindelijk kon ik me ook zeker vinden in het resultaat.

In principe ben ik er nu weer bovenop. Ik heb nog steeds een arm die wat zwakker is dan normaal maar ik kan er prima mee functioneren. Een potje appelmoes opendraaien gaat nog steeds wat lastiger maar volgens de artsen was het netjes geheeld en alle zwellingen zijn weg. Dus dan wordt het vanzelf wel weer beter.

Processen

Ik vond de inzet van Pals helemaal goed. Ja, over de verzekeraar had ik natuurlijk wel genoeg te mekkeren maar ik vond dat ik daar goed in begeleid werd. Ik vond het ook heel prettig dat me alles uit handen werd genomen. De dingen liepen gewoon. Dat was heel prettig.

Maar ik snap nog steeds niet waarom het een half jaar duurt om een schade-expert hier te krijgen. Dat heeft ons echt heel veel moeite gekost om die hier te krijgen. Dat vond ik echt meer dan slordig van die verzekeraar. De processen waren het grootste probleem niet maar ze reageerden er gewoon niet op. Het was alsof het dossier kwijt of onderaan de stapel was geraakt. Dus dat kostte wat moeite om dat weer bovenop te krijgen. Tsja, de grootste verzekeraar van Nederland. Dan heb je niet de hoogste prioriteit. Best irritant.