De heer Musa Akdas had sinds 1994 als elektricien een goedlopend eigen bedrijf in de kassenbouw en renovatie. In 2011 reed hij samen met drie collega´s naar een klus in Antwerpen-Zwijndrecht. Op de snelweg reden ze tegen de vangrail en als bijrijder raakte hij zwaargewond. Hij brak twee rugwervels en had een hersenschudding.

Musa-AkdasVallen en opstaan

De revalidatie vond plaats in het ziekenhuis van Roosendaal en later in een revalidatiecentrum. Het herstelproces verliep moeizaam. Letterlijk met vallen en opstaan, waarbij hij voortdurend werd gecontroleerd door de zogenaamde expert van zijn allrisk verzekering. Die vertelde hem dat volgens het ziekenhuis alles erg goed ging. Regelmatig kreeg hij het advies: “leer er maar mee te leven, je hebt nog geluk gehad”.

Onwetendheid

Soms ging het wat beter, dan kwam er weer een terugslag. De rugpijn bleef en de vergeetachtigheid, vooral als het om namen ging, werd er ook niet beter op. Musa: “Eigenlijk wist ik niet goed hoe een verzekeringsmaatschappij werkt. Welke rechten heb je eigenlijk? Wat kun je verwachten? Wat wilde die expert van mij? Ik denk dat die onwetendheid voor de meeste mensen geldt. Schade is ook een gecompliceerd iets. Als zelfstandige is je basisinkomen weg en alles wat je vroeger zelf deed, moet je opeens laten doen waardoor de kosten blijven oplopen”.

“Schade is een gecompliceerd iets. Als zelfstandige is je basisinkomen weg en alles wat je vroeger zelf deed, moet je opeens laten doen waardoor de kosten blijven oplopen.”

Inzicht

Toen kreeg ik ook nog een kleine onschuldige aanrijding. Tot mijn verbazing ging mijn verzekeringsexpert plotseling suggereren dat mijn lichamelijk ongemak daarmee te maken had. Dat sloeg echt nergens op. Op een dag zat ik achter de computer en kon ik niet meer opstaan en lopen. De huisarts zei: “Neem maar een paracetamolletje.” En mijn ‘expert’ vertelde dat het volgens het ziekenhuis juist “erg goed ging”. Door die opmerkingen kreeg ik een belangrijk inzicht. Mijn verzekeringsmaatschappij waarbij ik allrisk verzekerd was, werkte die eigenlijk wel in mijn belang?”

Voortgang

Musa Akdas had geen vertrouwen meer in zijn verzekeringspartij en kwam via internet bij Pals Letselschade terecht. “Dat veranderde alles, ik kreeg weer grip op mijn leven. Vanaf het begin had ik goede ervaringen met Pals. Ze namen me serieus, ik werd gebeld en zelfs teruggebeld. Er ging een juridisch adviseur voor me aan de slag die precies wist welke stappen er genomen moesten worden en hoe alles werkt. Zo kwam er voortgang in de zaak. Het is in zo’n lastige situatie echt heel belangrijk om te weten dat je goede hulp krijgt. Hulp waar je echt iets aan hebt, naast de financiële hulp, natuurlijk”.

Sinds kort is de heer Akdas met ondersteuning van Pals weer heel voorzichtig als servicemonteur begonnen.